Sunday 9 September 2012

GUNA NAMA SULTAN MELOBI KERUSI PARLIMEN DI SARAWAK?

-PAKCIK DAH TERDESAK SANGAT KE NAK JADI MP SEHINGGA MELOBI CARA NI KER? TERINGAT AKU DENGAN PERIBAHASA NI .. KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL, LAUTAN DALAM JANGANLAH DI DUGA .. NAK MENIPU AGAK-AGAKLAH .. KEKEKE!!-

Ni satu cerita kelakar yang aku dapat dari sumber aku baru sebentar tadi mengenai seorang hamba Allah ni, seorang ahli parti komponen BN Sarawak yang dikatakan sedang sibuk melobi nak jadi calon dalam PRU ke 13 ni menggunakan nama salah seorang daripada Sultan di Malaysia ni.

Nama si polan ni biarlah aku rahsiakan namun dikatakan dia ini memegang jawatan dalam salah satu JKKKK DUN di Sarawak.

Nama Sultan yang kononnya di gunakannya (Dengan hormat, Ampun Tuanku, tiada niat patik untuk memperolokkan Tuanku) biarlah aku rahsiakan juga.

Si polan ni melobi dengan orang-orang kampung bahawa dia ni berkenalan baik dengan Anakanda Sultan tersebut sehinggakan Ayahandanya (Sultan tersebut) yang dikata mempunyai hubungan baik dengan Perdana Menteri Daro’ Seri Najib Tun Razak “memperkenankan” si polan tersebut menjadi MP kepada salah satu daripada kawasan Parlimen (PBB) di negeri Sarawak.

Calon MP Sarawak di putuskan oleh Ketua Menteri Sarawak Pehin Seri Haji Abdul Taib Mahmud dan Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak berdasarkan penilaian merea terhadap latarbelakang, tokoh kepimpinan serta sokongan akar umbi kepada calon-calon tersebut bukannya dari "unsur-unsur" yang lain.


Tujuan utama aku menulis posting ini supaya agar orang-orang kampung jangan mudah termakan dengan tipu-daya tersebut.

Tujuan kedua aku adalah menyaran si polan serta kroni-kroninya memberhentikan cara melobi yang kotor dan “derhaka” ini dengan menggunakan nama Sultan yang hanya akan memecah-belahkan perpaduan dalam BN Sarawak.

Hidup PBB, Hidup BN Sarawak!

-UnReportedNews™®



1 comment:

  1. hehe... senyum saya baca berita ni, sebab di Mukah pun ada berbagai versi, oleh sipolan-polan yang teringin nak jadi YB...

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List