Wednesday 25 July 2012

SKANDAL TANAH KERAJAAN PR PULAU PINANG

-KERAJAAN YANG MENINDAS, MENYELEWENG & MENIPU MACAM NI GUAN ENG SARANKAN DALAM CERAMAHNYA DI BDC KUCHING BEBERAPA MINGGU LALU UNTUK "CONTOHI & UBAH"? KEKEKE!-


Kalau korang nak tengok akan kebodohan haprak pakatan Pulau Pinang,nah ini kes paling menarik.  Guan Eng memang cukup sakit hati apabila isu skandal 10billion seleweng tanah Bayan Mutiara dan tanah Jalan Taman Manggis.

Kes membabitkan tanah dan menghalau penduduk kampung Genting juga amat Memeranjatkan seluruh rakyat Pulau Pinang betapa banjingan dan brengsetnya ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP.

Bodohnya melayu haprak pakatan, kononnya mereka berjaya mendedahkan satu kes besar seolah 2 pemimpin Umno menjual tanah membuat duit segera. Sedangkan apa yang mereka tidak beritahu kepada rakyat bahawa projek membina rumah dan pembangunan syarikat bumiputra kesemuanya dihalang. Ini termasuklah daripada JKP dan juga Perda.

Kesemua ini Malik Itik dan Dr Mansor sendiri akui bahawa projek membina rumah untuk rakyat dan kos rendah daripada syarikat yang membabitkan pemimpin Umno kesemuanya disenarai hitam walaupun mempunyai kepentingan rakyat.

Guan Eng seperti biasa lidah bercabang ibarat meludah ke muka sendiri, apa yang disangka sebagai pendedahan eksklusif sebenarnya sudah memakan tuan. Kes ini mendedahkan belang sebenar bahawa projek rumah untuk rakyat dihalang malah syarikat pembangunan milik pemimpin Umno dihalang sedangkan tidak membabitkan mana mana kontrak kerajaan.

Hanya projek rumah mewah dan tanah yang diambil komisen oleh DAP diluluskan, contohnya tanah di Taman Manggis, dikhabarkan oleh sumber dalam DAP berlaku transaksi jutaan ringgit wang komisen yang diperolehi oleh segelintir kroni DAP.

Iskandar Basha dari PDC juga cukup tahu dari mana kemana wang komisen kroni DAP disalurkan, Kesemua ini hasil keuntungan komisen broker tanah paling berjaya dinegara ini iaitu Yang Mulia Lagi Tawadhuk Saudara Lim Guan Eng.

Tindakan Halim memang mengesahkan beliau anjing suruhan yang mendengar kata tuan besar DAP. Di suruh menyalak ..dia akan menyalak..begitulah hakikinya yang pasti anjing melayu PKR ini bakal disaman... Lim Guan Eng gelak dibelakang..padan muka..!

[GEORGETOWN – Speaker Dewan Undangan (Dun) Pulau Pinang, Datuk Abdul Halim Hussain digesa menghentikan fitnah yang mendakwa syarikat Maison Height Sdn Bhd mengambil kesempatan ke atas penduduk dengan membeli dan menjual tanah di Kampung Terang, Balik Pulaudalam tempoh empat bulan.

Jika tidak, beliau bakal berdepan dengan tindakan undang-undang.Pengarah Urusannya, Datuk Omar Faudzar berkata, pihaknya mempunyai semua dokumen yang boleh membuktikan pembelian dan penjualan tanah itu tidak dibuat dalam tempoh empat bulan seperti didakwa Abdul Halim.

"Dakwaan Abdul Halim kononnya kami menjual tanah berkenaan dalam tempoh empat bulan adalah pembohongan kerana semua dokumen jual beli antara syarikat saya dan penduduk yang bertarikh 4 Oktober 2010 ada di sini.

"Dokumen perjanjian penjualan tanah itu kepada sebuah syarikat bertarikh 10 Januari 2012 turut kami sertakan.“Jadi penjualan tanah ini bukan dilakukan dalam tempoh empat bulan, sebaliknya hampir dua tahun,"katabeliau pada sidang media di sini, hari ini.

Turut hadir, pengerusi syarikat berkenaan, Datuk Musa Sheikh Fadzir yang juga Ketua Umno Bahagian Bukit Mertajam. Omar yang juga Ketua Umno Bahagian Bukit Gelugor berkata, mereka bukanlah broker seperti yang didakwa Abdul Halim, sebaliknya beliau dan Maison Height Sdn Bhd adalah syarikat pemaju hartanah yang sudah lama berkecimpung dalam pembinaan perumahan.

Sementara itu, Musa mencabar Abdul Halim untuk membuktikan tanah berkenaan dijual dalam tempoh empat bulan dan jika berjaya berbuat demikian beliau berjanji akan mengundurkan diri dalam arena politik. Musa yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri berkata, sebagai Speaker Dun, Abdul Halim tidak sepatutnya menipu rakyat dengan fitnah yang ditaburkan kepada pemimpin Umno.

Beliau percaya tindakan berkenaan adalah untuk menutup kelemahan Kerajaan Negeri.

"Disebabkan saya orang politik,dia (Abdul Halim) dan Ketua Menteri Lim Guan Eng mahu burukkan nama Umno sahaja dan nak beritahu pada rakyat bahawa Umno jahat.

"Mereka mahu tutup kelemahan Kerajaan Negeri yang menjual tanah di Bayan Mutiara dan tanah di Taman Manggis sehingga terpaksa berbohong.Tindakan ini menunjukkan mereka tidak ada moral langsung," katanya.

Musa berkata, jika Abdul Halim gagal membuktikan dakwaan itu, beliau perlu meletak semua jawatan dan bersara dari politk.

Sebelum ini,Abdul Halim mendedahkan dua pemimpin Umno berkenaan mengambil kesempatan terhadap penduduk apabila menjadi orang tengah dalam penjualan 4.04 hektar tanah di Balik Pulau kepada sebuah syarikat pemaju.

Abdul Halim berkata,perkara itu diketahui setelah menyemak geran mukim bagi tanah di Mukim J,Kampung Terang di daerah berkenaan. – SH]

Sumber: pisau.net


-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List