Tuesday 2 September 2014

KETUA POLIS NEGARA: TIADA MAAF LAGI KEPADA PENGHASUT


Kuala Lumpur: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menolak permohonan maaf yang dikemukakan oleh penguna media sosial yang mengeluarkan kenyataan biadap dan menghina pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Khalid melalui laman twitternya berkata individu yang menyalahgunakan rangkaian media sosial untuk menghina, mengutuk dan menghasut hanya perlu menunggu tindakan diambil terhadap mereka.

“Tiada Maaf lagi kepada sesiapa jua yang menyalahgunakan rangkaian media untuk menghina/mengutuk dan menghasut. Tunggu tindakan@PDRMsia” ujar beliau di twitter sebentar tadi.

Beliau sebelum ini telah mengarahkan Police Cyber Investigation Response Centre (PCIRC) untuk mengambil tindakan dan menjalankan siasatan terhadap mana-mana individu yang mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dan menghina PDRM melalui media sosial.

Pengguna Twitter menggunakan nama Viktor Wong (@wonghoicheng) sebelum ini menulis: “Bastardization of @PDRMsia. Thanks to the ruthless @KBAB51 Henrich Himmler of Malaysia.” (Celaka PDRM. Terima kasih kepada @KBAB51 yang kejam, Henrich Himmler Malaysia).

Viktor kemudiannya menarik kembali kenyataan tersebut dan membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Khalid dan PDRM.

Manakala seorang lagi pengguna twitter bernama Nasrul Omar (@ennasrul) yang menuduh Khalid sebagai ‘anjing BN’ telah menutup akaun tersebut. -Suara.tv

-UnReportedNews™®

1 comment:

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List