Saturday 23 August 2014

YAYASAN HANG TAWI MALAYSIA TIADA PERMIT KUTIP DERMA, JANGAN TERPEDAYA




Rakyat Sarawak dan Malaysia amnya memang murah hati, dengar saja kutipan derma untuk Gaza dan Palestine, memang terus membuka dompet dan menghulurkan wang ringgit dengan segera.

Namun jangan anda mudah terpedaya kerana sememangnya mungkin ada yang mengambil kesempatan di atas kesengsaraan rakyat Palestine di Gaza dengan mengutip derma atas nama Palestine secara haram.

Yayasan Hang Tawi Malaysia adalah satu daripadanya.

Menurut rakan admin UnReportedNews™® pengutip-pengutip derma dari Yayasan Hang Tawi Malaysia kini beroperasi di hyper-hyper market seperti E-mart di Matang Kuching.

Gadis tersebut secara terbuka membawa kotak derma Yayasan Hang Tawi Malaysia  dan meminta sumbangan orang ramai di sana.

Untuk makluman orangramai, saluran yang sah untuk menderma bagi rakyat palestine di Gaza adalah; Aqsa Syarif, Muslim Care, Yayasan Amal Malaysia,  Aman Palestin, MAPIM, From Gaza With Love dan Tabung Media Prima.

Malah baru-baru ini, satu laporan Polis telah dibuat oleh seorang pengadu yang curiga dengan sebuah pertubuhan yang dikatakan bertindak mengutip derma kononnya untuk didermakan kepada rakyat Palestin.  (klik sini)

Hasil siasatan mendapati mereka tiada permit yang sah untuk mengutip derma bahkan pertubuhan mereka mengikut maklumat yang diperolehi mengesahkan Yayasan Hang Tawi Malaysia yang diasaskan oleh kumpulan SM Amin, difatwakan membuat ajaran sesat Azhar Wahab. 

Sebelum ini mereka dikatakan terlibat dalam sindiket kutip derma Pusat Tahfiz Amal, sudah ditutup oleh kerajaan negeri Kedah. Terbaru, agen kutipan derma yayasan ini ditangkap dan didakwa di mahkamah Negeri Sembilan. Nasihat kepada orang ramai supaya berhati-hati sebelum menderma, dan ini merupakan senarai pihak yang mempunyai permit untuk mengutip derma kepada rakyat Palestin.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List