Wednesday 29 August 2012

PBB TETAP UNGGUL DALAM BN

-PBB AKAN TERUS MENYOKONG PERDANA MENTERI DATO' SERI NAJIB TUN RAZAK UNTUK MENGEKALKAN KERAJAAN BN KHUSUSNYA DALAM MEMPERTAHANKAN SEMUA KERUSI PBB DALAM PILIHANRAYA UMUM YANG KE-13 YANG AKAN DATANG-

Semangat yang perpaduan yang utuh di amalkan dalam Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) adalah tonggak utama kekuatan PBB untuk menjadi parti yang menjadi tonggak Barisan Nasional (BN) bukan sahaja di Sarawak tetapi di Malaysia amnya.

Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud berkata bahawa perpaduan yang kukuh tesebut bukan sahaja telah diamalkan dan dikekalkan sejak PBB ditubuhkan dan telah menjadi satu budaya dalam PBB sendiri, melalui prinsip perkongsian, saling memahami dan pemahaman politik perpaduan di kalangan masyarakat berbilang kaum.

"Budaya ini telah menjadi satu konsep dan tradisi dalam PBB telah menjadikan kita berbeza dari komponen parti BN lain, ditambah oleh keikhlasan PBB dalam membangunkan dan mengubah Negeri, menyampaikan semua keperluan dan pembangunan untuk rakyat."

Taib yang juga Pengerusi PBB berkata demikian dalam ucapannya di Ramah Tamah Harai raya Aidil-Fitri Zon yang telah diadakan di salah satu hotel terkemuka di bandaraya Kuching di sini malam tadi.

"Orang lain kadang-kadang cenderung untuk bertanya mengapa PBB seolah-olah berbeza lain (parti) dan saya percaya apa yang dibuat PBB seolah-olah tidak sama seperti parti-parti lain sebagai PBB telah mengamalkan tradisi lama ini yang saya sebutkan tadi di samping itu, pemimpin-pemimpin yang berpengalaman dan keikhlasan untuk membantu rakyat. "

"Ini telah membolehkan PBB untuk melalui untuk apa jua keadaan dan rintangan, debgan memenagi semua kerusi yang dipertandingkan dalam Pilihan Raya Negeri yang lepas walaupun terdapat rakan kita yang mengelami krisis dan terus menjadi kuasa utama dalam Barisan Nasional (BN) Sarawak dan juga di peringkat Persekutuan."

Ketua Menteri Sarawak juga mengingatkan semua ahli-ahli PBB untuk meneruskan pengamalan tradisi politik perpaduan dan politik pembangunan untuk mengukuhkan PBB ke tahap yang lebih tinggi agar menarik lebih ramai orang untuk mempercayai ke PBB dan dasar-dasarnya.

"PBB akan terus menyokong Perdana Menteri Dato 'Seri Najib Tun Razak untuk mengekalkan kerajaan BN khususnya dalam mempertahankan semua kerusi PBB dalam Pilihanraya Umum ke-13 yang akan datang."

"Seperti yang saya katakan banyak kali, saya bukanlah hanya Ketua Menteri untuk orang Melayu atau Melanau sahaja tetapi untuk semua kaum di Sarawak dan saya maksudkan ini, oleh itu, kita mesti terus untuk menguruskan doktrin kita; masyarakat berbilang kaum, menjalankan dan mengekalkan pemahaman perpaduan. "

Terdahulu, pengerusi jawatankuasa penganjur Ramah Tamah Hari Raya Aidil-Fitri PBB Zon Kuching Datuk Dr Haji Wan Tuanku Jaafar Junaidi yang juga Timbalan Speaker Parlimen dan Ahli Parlimen Santubong dalam ucapan aluannya berikrar memberi sokongan penuh kepada Ketua Menteri.

"Di bawah kepimpinan Pehin Sri, PBB dan BN Sarawak secara umum akan terus menjadi" kubu kuat BN "dan memainkan peranan utama dalam BN dan Malaysia," kata Junaidi.

Menteri Perumahan dan Pelancongan Datuk Abang Haji Johari Tun Abang Haji Openg yang juga penasihat kepada jawatankuasa penganjur Ramah Tamah Hari Raya Aidil-Fitri PBB Zon Kuching juga memberi jaminan bahawa BN akan mempertahankan kedua-dua Parlimen di Kuching; Santubong dan Petra Jaya.

"Kami akan bekerja keras dan bersama-sama untuk memastikan bahawa majoriti dalam Pilihanraya Umum ke-13 seterusnya akan datang akan lebih baik bahawa majoriti bahawa kita mencapai Pilihanraya Negeri yang lepas," tambah Johari.

Lebih daripada 2,000 anggota PBB menghadiri acara tersebut dan antara tetamu kehormat yang hadir ialah Speaker DUN Sarawak Datuk Amar Mohamad Asfia Awang Nassar, Timbalan Ketua Wanita PBB Datuk Hajah Fatimah Abdullah yang juga Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga, Menteri dengan Tugas-tugas Khas Ketua Pejabat Menteri Datuk Amar Tan Sri Haji Adenan Haji Satem yang juga Maklumat Ketua PBB, Menteri Perancangan Sumber dan Alam Sekitar II dan naib pengerusi PBB kanan Datuk Amar Awang Tengah Ali dan lain-lain.

-UnReportedNews™®


No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List