Wednesday 18 September 2013

SARAWAK REPORT ANTI-PEMBANGUNAN EKONOMI BUMIPUTERA SARAWAK? (SIRI I)

-BOLEH DIKATAKAN SETIAP ARTIKEL SARAWAK REPORT CUBA MENGONDEMKAN USAHA-USAHA KERAJAAN YANG DIPIMPIN OLEH PEMIMPIN BUMIPUTERA! APAKAH SARAWAK REPORT SEBENARNYA SEBENARNYA ANTI-BUMIPUTERA? KEKEKE!!!-
Berlagak baik, mengata pembela bangsa tapi perangai sebijik macam komunis moden, menggunakan alam maya internet untuk meracuni fikiran mangsa-mangsa mereka yang membaca portal Sarawak Report untuk membenci kerajaan, kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat secara demokrasi.

Siapakah sebenarnya penulis-penulis Sarawak Report ini? Jika dilihat dari segi penulisan, sememangnya mereka ini adalah penulis tempatan termasuk pengumpul-pengumpul maklumatnya dan juga "tukang bancuh" cerita ataupun tok dalang yang menyusun jalan cerita sehingga ianya sebegitu sensasi sekali dibaca. Penajanya juga mungkin orang tempatan walaupun dengas-dengus mengatakan ianya tajaan dari Britain tapi secara logiknya, adalah orang Malaysia sendiri.

Jika seseorang yang tidak kuat iman, pasti akan terhangguk-hangguk kepala mengiyakan tanda setuju apabila membaca tulisan Sarawak Report. 

Target Sarawak Report kali ini adalah Tabung Baitulmal Sarawak, sebuah institusi kewangan Islam negeri ini. Mengapa ya? Sarawak Report tahu yang "money talks", Tabung Baitul Sarawak di antara institusi pengurusan kewangan yang terbaik di Malaysia, ekonomi serta bantuan untuk orang Islam yang benar-benar memerlukannya terjamin.

Mungkin kerana andaian sekiranya berjaya merenjat pengurusan atau menimbul syak wasangka kepada masyarakat islam tentang Tabung Baitulmal akan melumpuhkan institusi kewangan Islam yang selama ini telah memang pun telah banyak memberi bantuan kewangan kepada orang Islam.

Secara rawak, kita boleh anggap Sarawak Report sebenarnya bekerjasama dengan DAP Sarawak kerana sejak kebelakangan ini ada juak-juak Islam/DAP membangkitkan pengurusan dana Tabung Baitulmal Sarawak.

Umumnya, masyarakat, terutamanya yang beragama Islam tahu yang setiap sen yang dikutip atau dibelanjakan oleh Tabung Baitulmal Sarawak telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara.

Apakah Sarawak Report mempertikaikan laporan audit Jabatan Audit Negara? Kita berhenti setakat ini dan InsyaAllah, UnReportedNews™® akan mengupas mengapa Sarawak Report beria-ia sangat nak "menghentam" Tabung Baitulmal Sarawak dalam siri-siri yang akan datang. Wassallam.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List