Wednesday 19 September 2012

JAHANAM SUARAM!

-SUDAH TERANG NAK BERSULUH PULA, TINDAKAN SUARAM MENERIMA DANA ASING MEMBAYANGKAN IANYA DIBIAYAI OLEH ANASIR LUAR UNTUK MEMBUAT HURU HARA DI MALAYSIA..SEBIJIK MACAM KOMUNIS, KALAU TAK PUN PEMBERONTAK! KEKEKE!-
Kewujudan badan bukan kerajaan (NGO) yang dibiayai oleh agensi antarabangsa dilihat sebagai sesuatu yang berunsur subversif dan boleh mendatangkan kemudaratan kepada negara.

Menurut Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS),Hamidzun Khairuddin, kewujudan kegiatan tersebut wajar disiasat pihak berkuasa sebelum perkara-perkara yang tidak diingini seperti menggulingkan kerajaan terjadi.

Justeru katanya,kegiatan yang dijalankan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) ketika ini dilihat mirip dengan apa yang dilakukan Parti Komunis Malaya (PKM) sekitar tahun 60-an dahulu.
“Saya fikir ini merupakan satu perkara yang sangat merbahaya sekarang kerana kerajaan terlalu berlembut dan tidak mahu menggunakan peruntukan undang-undang untuk membanteras kegiatan-kegiatan yang bertentangan dengan Perlembagaan. Dan saya lihat bahawa kegiatan Suaram itu sama dengan kegiatan PKM tahun 60-an dulu. Dan saya menggesa pihak berkuasa menggunakan segala bentuk peruntukan perundangan untuk membawa mereka yang menerima dana asing ini untuk disiasat. Kalau ianya bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan demokrasi yang dipilih oleh rakyat, itu merupakan suatu kesalahan undang-undang dan mereka harus didakwa di mahkamah,” tegas beliau.

Beliau ketika diminta mengulas mengenai pengakuan terbuka Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Kua Kia Soong bahawa pertubuhan itu disalurkan dana dari luar negara.

Justeru,pihak berkuasa tegas beliau perlu bertindak dengan menggunakan apa juga peruntukan undang-undang yang wujud di negara ini untuk membanterasnya daripada semakin berleluasa.

Isu berhubung penyaluran dana dari asing ini mula hangat apabila Kua baru-baru ini mengesahkan Suaram tersebut ditaja oleh beberapa organisasi luar negara.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kerajaan sedang berbincang dengan Peguam Negara untuk mengambil tindakan undang-undang kepada pertubuhan itu.

Menurut beliau, terdapat lima tuduhan yang telah dikenal pasti, namun setakat ini hanya satu yang telah diputuskan untuk disiasat iaitu Akta Syarikat 1965 di bawah seksyen 364(2). – Antarapos

Sumber: Badut Rakyat

-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List