Wednesday 15 August 2012

PKR SARAWAK BENGAP!

-DALAM RAMAI-RAMAI PENCERAMAH YANG “BERAKSI” PADA MALAM CERAMAH JELAJAH MERDEKA RAKYAT PKR DI LORONG BELAKANG SATOK TU AKU PILIH DULU SI AHMAD NAZIB KETUA AMK SARAWAK SEBAB ISU-ISU YANG DIA BAWA SEMUANYA TAHAP BODOH MEMBUTA TULI .. KEKEKE-


Isu tema sambutan kemerdekaan tahun ni “Janji Ditepati”, bagi aku, suka hati kerajaan memerintah nak pilih tema ker, apa ker, yang korang sibuk-sibuk nak mempolitikkan isu ini buat apa?

PKR ini memang pelik (ganjil) lah .. sukahati kerajaan memerintah nak memberi tema apa-apa pun .. baik korang nasihat yang geng korang (si meroyan bekas menteri besar Perak) menghina Jalur Gemilang!!

Isu Ketua Menteri Sarawak Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud memerintah terlalu lama, lagi sekali aku katakan, suka hati kerajaan memerintahlah! Ko belajar tinggi-tinggi, ko tak faham erti dan procedure demokrasi ker?  

Dalam PBB Sarawak, sekurangnya kedudukan presiden (ketua menteri) ada di buka sekiranya ada pencabar namun bagi kedudukan Al-Juburi-pujaan Nazib dan sekalian “zombie-zombie” PKR dalam entiti PKR sendiri tidak dapat di pertikaikan .. hei, mengata orang awak yang lebih!!

Isu ketiga yang di bangkitkan adalah kononnya isu politik Sarawak ini kotor, hello Nazib, awak dok di bahagian mana kat Sarawak ni? Politik paling kotor sekali adalah mainan Al-Juburi-Scorpene, Althantuya dan banyak lagi fitnah-fitnah yang karut marut semuanya dating daripada PKR yang berpaksi di Semenanjung Malaysia .. ada juak orang Sarawak paloi macam tok!

PS: Sorry, aku baru baik demam panjang ni so aku tak dapat nak huraikan dengan kemas lagi .. btw terimakasih kat member sekodeng aku-Wira Kenyalang dengan info-info ni, you’re the best!!

-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List