Sunday 24 June 2012

JANGAN NAK MENYIBUK SINGAPURA!

-DARIPADA MENYIBUK DALAM URUSAN MALAYSIA, LEBIH BAIK SINGAPURA MEMPERBAIKI DIRI MEREKA SENDIRI DIMANA RAKYAT MEREKA DIKATAKAN TIADA HAK UNTUK BERBICARA TERHADAP KERAJAAN SINGAPURA KERANA TAKUT DEK DI SERET KE MAHKAMAH..MENGATA ORANG PANDAI, DIRI SENDIRI LAGI TERUK! KEKEKE!-


Sekiranya dakwaan bahawa Singapura kini telah dan sedang merancang untuk campur tangan dalam politik dalaman Malaysia adalah benar, ia jelas bertentangan dengan pemahaman dan kepercayaan yang diamalkan oleh semua negara-negara di Asia.

Timbalan Speaker Parlimen Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata adalah menjadi satu amalan demokrasi dan tanda persahabatan oleh Malaysia untuk menjemput beberapa negara-negara jiran, termasuk Singapura semasa proses Pilihan Raya Umum Malaysia tetapi hanyalah  untuk memantau dan tidak lebih daripada itu.

"Singapura sebagai negara demokrasi sendiri, jadi sememangnya mereka perlu tahu untuk tidak “menyibuk-diri” dalam urusan negara lain sebagaimana mereka mahu negara lain untuk tidak campur tangan dalam hal ehwal negara mereka sendiri," kata Junaidi, yang juga ahli Parlimen Santubong.

Beliau telah diminta oleh UnReportedNews™® untuk mengulas dengan dakwaan yang disiarkan dalam suratkhabar dan blog-blog di internet mengenai dakwaan penglibatan Singapura dalam siri perhimpunan Bersih dan yang terbaru, tindakan yang dikatakan "latihan" sukarelawan yang terdiri dari warganegara sendiri mereka untuk “mengacau” pilihan raya umum Malaysia yang akan datang.

Junaidi, yang diiringi oleh isteri beliau Datin Hajah Feona Sim Abdullah ditemui UnReportedNews™® selepas merasmikan Bengkel Jentera Pilihanraya DUN Pantai Damai Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) yang telah diadakan di salah satu hotel terkemuka berhampiran dia kota di sini petang semalam.

"Ia adalah satu rahsia umum bahawa parti Tindakan Demokratik Malaysia (DAP) adalah sebenarnya serpihan dari Parti Rakyat Tindakan Singapura (PAP) apabila Allahyarham Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman “mengusir-keluar” Singapura keluar dari Malaysia bagaimanapun, bahawa ia tidak memberi mereka apa-apa hak untuk campur tangan dalam hal ehwal dalaman kami."

"Daripada “menyibuk” dalam urusan Negara orang lain, Singapura sepatutnya menumpukan perhatian amalan mereka sendiri demokrasi di mana rakyat mereka tidak mempunyai hak untuk berkata apa-apa terhadap kerajaan mereka sebagai takut diheret ke mahkamah dan didakwa bankcrupt atau .... tetapi saya tidak mahu mengulas lanjut mengenai lebih,” katanya sinis dengan senyuman.

-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List