Thursday 9 August 2012

FAKTA NYATA, HUDUD HANYA UMPAN PENGUNDI ISLAM

-SEKIRANYA DI TAKDIRKAN PR MENANG DALAM PRU KE 13 KLAK, MELAYU & ISLAM HANYA MENANG SORAK NAMUN KEHILANGAN SEGALA-GALANYA .. DEPA TAK PAHAM LAGI NO? KEKEKE-

TERNYATA pemimpin2 Pas MENIPU bila mereka menjanjikan Hudud akan terlaksana sekiranya PR menang PRU13.

MANA MUNGKIN Pas mampu menunaikan janji itu kalau bertanding pun sekadar 70 kerusi?!


PAS akan bertanding 70 kerusi parlimen dalam pilihan raya akan datang dan hampir selesai memilih calon dan parti tersebut akan ketengahkan lebih ramai muka baru dalam pilihan raya umum (PRU) ke 13 akan datang kata timbalan presidennya, Mohamad Sabu.

Macamana yang dikatakan Pas adalah DOMINAN atau LEBIH BERPENGARUH jika bertanding pun tidak sampai 50% dari jumlah kerusi yang ada?

Kalau Pas menang kesemua 70 kerusi itu, walaupun ianya mustahil, Pas masih tidak mampu berbuat apa2 pun tanpa persetujuan dari rakan2 dalam PR..... dan rakan2 dalam PR pula sudah menyatakan dengan jelas dan lantang yang mereka TIDAK AKAN sokong Hudud kerana ia BUKAN perjuangan PR.

PRU12 Pas bertanding 66 kerusi dan cuma memenangi 23 saja atau sekitar 34% dari yang diperuntukkan.

Untuk mengubah Perlembagaan memerlukan 2/3 atau 148 kerusi ..... 

Dap dan Pkr gerenti tolak. Jadi adalah satu perkara yang MUSTAHIL buat Pas menunaikan janjinya kepada orang Melayu!

TAPI ......... sekiranya Pas mampu melakukan kejutan dan menang banyak kerusi .... katakanlah 60 ....... ada kemungkinan pemimpin2 Dap terutama Karpal dan kedua anak beranak Lim tidak akan tidur lena. 

Sebabnya jika Pas Bekerjasama dengan Umno, ada kemungkinan orang Melayu akan punya 2/3 majoriti dalam Parlimen!

MP Pas hanya perlu buat satu usul Hudud dalam Parlimen ..... dan saya rasa wakil2 dari Umno nanti pun tidak akan tergamak menolak usul itu. 

Yalah, memandangkan kedua Pas dan Umno sekarang ni begitu bersungguh saling cabar mencabar dalam isu2 Islam terutamanya Hudud, apakah kemungkinan itu ada sekiranya senario diatas berlaku?

Tidak mustahil Pas bertahaluf siyasi dengan Umno pulak nanti! 

Dalam politik tidak ada yang mustahil. Hadi yang sanggup berjihad menentang mereka yang menerimapakai Perlembagaan sedia ada pun sekarang dah jadi Juara Perlembagaan yang sama hehehehe ....

Pastinya pemimpin2 Dap resah jika mereka memikirkan senario ini.......

Dan pencacai2 Pas mungkin satu hari nanti akan bersama mencacai dengan pencacai2 Umno! hahahaha ...

Sumber: dinturtle

-UnReportedNews™®



No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®