Thursday 20 June 2013

KETUA SETIAUSAHA POLITIK KM AKAN BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP FITNAH KE ATASNYA?

-BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH! TAPI YANG PASTINYA KALAU DAH SAMPAI MELIBATKAN LAPORAN POLIS NI, SEMUA "KEKUSUTAN" & JUGA "RAHSIA-RAHSIA SEBENAR" PASTINYA AKAN TERHURAI NANTI KAN! KITA TUNGGUUU! KEKEKE!!!-

Panas.. panas .. UnReportedNews™® mendapat maklumat dari satu sumber yang "rapat" dengan Ketua Setiausaha Ketua Menteri Abdullah Haji Saidol yang beliau sedang dalam "persiapan" untuk membuat laporan polis dan seterusnya laporan ke SKM ke atas beberapa artikel terbitan blog yang didakwanya telah "memfitnahkan" beliau. 

YB Dollah, yang juga merupakan ADUN Semop telah dikatakan telah menemui seorang rakan yang juga seorang peguam untuk memfailkan tindakan undang-undang ke atas penulis-penulis blog-blog berkenaan.

UnReportedNews™® percaya artikel yang didakwa YB Dollah memfitnah beliau adalah dari dalam sebuah blog menerusi artikel yang bertajuk "UMB bosan dengan pembohongan Abdullah Saidol" (selepas terjemahan) yang "menghentam"nya beberapa hari lepas.

Dalam perkara ini, admin UnReportedNews™® sebenarnya tak hingin pun nak menyokong mana-mana pihak ataupun menjadi "batu-api" namun sebagai sudah menjadi kewajiban seorang blogger/wartawan/journalist untuk "ambil tahu" apatah lagi jika mendapat maklumat yang "sepanas" sebegini dan juga ada "public interest".

Semuanya ini berkisar dari dakwaan "UMB Sarawak tidak mendapat apa-apa peruntukkan" dan sejujurnya, isu yang begitu lama hanya berlegar-legar didalam dunia maya dan hanya diketahui oleh segelintir blogger-blogger serta pengamal-pengamal media sosial (khususnya dari Sarawak) sebelum ianya menjadi "pengetahuan umum" apabila mencecah dada akhbar beberapa hari lepas.

Seperti yang UnReportedNews™® nyatakan dalam artikel sebelum ini, isu ini adalah sesuatu perkara yang serius kerana ianya dikirakan sebagai "pecah amanah" kerana dakwaan dana yang sepatutnya sampai ke sesuatu pihak tidak kesampaian (sekiranya dana tersebut wujud sepertimana yang telah didakwa oleh beberapa pihak) dan wajarlah ada penglibatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam hal ini.

Berbalik kepada maklumat mengenai YB Dollah yang diberi kepada UnReportedNews™® tadi, (mohon maaf YB, dengan tiada niat langsung untuk menghina) apakah tindakan beliau hanya bermotifkan "menutup mulut" ataupun untuk menegak keadilan? 

Siapakah yang sebenarnya memulakan semua kekecohan ini? Sebagai seorang wartawan, admin UnReportedNews™® menerima pelbagai maklumat mengenai senario atau "jalan cerita" yang berbeza berkaitan isu ini, yang ada diantaranya "kedengaran" agak logik, ada yang menimbulkan "sedikit keraguan" dan tak kurang juga ada yang "langsung tak boleh dipakai"!

UnReportedNews™® ingin berkongsikan segala maklumat ini semua dan berharap agar semua pembaca menggunakan kebijaksanaan sendiri untuk menilai kesahihan dan kebenarannya, maklumlah admin UnReportedNews™® tak mahu di saman kerana tak mampu nak bayar saman pun. 

Sumber UnReportedNews™® juga mendedahkan YB Dollah telah pun menemui Penasihat Khas Ketua Menteri Tan Sri Datuk Amar Adenan Satem dan "bersadu" (mengadu) tentang isu yang dibangkit oleh UMB Sarawak ini dan menyatakan hasrat beliau untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas individu yang didakwanya cuba mencemar nama baik beliau tanpa asas dan bukti. 

Kalau tak silap, YB Dollah juga seorang yang berkelulusan dalam jurusan undang-undang dan mempunyai pengalaman sebagai penasihat undang-undang selama 20 tahun sebelum ini dan pastinya, beliau tahu apa yang beliau buat. 

(Klik sini)
Difahamkan juga, beberapa orang Ahli Majlis Tertinggi PBB yang begitu kecewa dan marah dengan tindakan UMB Sarawak termasuk seorang blogger yang telah "memalukan" PBB menerusi penulisannya. 

Sumber juga mendedahkan, beberapa Pemimpin Pemuda SPDP dan PRS juga telah meluahkan rasa kurang senang dengan isu UMB Sarawak berkenaan yang telah mengaitkan nama kedua parti tersebut.

UnReportedNews™® bukan nak mengambil kesempatan dari isu ini untuk mempopularkan blog sendiri, cuma seperti blogger-blogger yang lain, yang setia dengan perjuangan kami di pihak Barisan Nasional, secara peribadinya, admin UnReportedNews™® serta pembaca-pembaca budiman hanya ingin tahu tentang kebenaran dalam isu ini.

Sekiranya sumber ini tepat, baguslah kalau YB Dollah sudah mahu tampil ke hadapan (dengan membuat laporan polis) untuk menjawab segala "persoalan-persoalan" ini "once and for all", bukannya apa, UnReportedNews™® hanya ingin mengetahui siapakah sebenarnya yang kaki putar belit selama ini, siapakah yang sebenarnya yang opportunis, hipokrit, diperguna dan yang memperguna, itu saja.

Sekian buat sementara waktu. Kita tunggu perkembangan selanjut nya. Mohon maaf pada siapa-siapa yang terasa ya, kekeke!!!

Artikel berkaitan:




-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List