Friday 22 February 2013

FATWA TERBARU POK NIK

-NIK AZIZ MENEKANKAN PEMBERIAN WANG RINGGIT ADALAH SALAH DISISI ISLAM KERANA AJARAN ISLAM YANG SEBENAR ADALAH MEMBERI "ILMU" KEPADA MANUSIA KERANA PEMBERIAN WANG UMPAMA MEMBERI HAIWAN MAKANAN YANG DIGEMARI HAIWAN BERKENAAN! BIAR BETUL ORANG TUA NI! KEKEKE!!!-

Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Utusan Malsysia Online melaporkan menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

Aku tak berapa pasti samada dua gambar di bawah ni mennunjukan Pok Nik tengah "menurunkan Ilmu Alam atau Ilmu Hisab" ataupun "memberi makan kepada haiwan ternakannya" dengan "makanan" yang di sukai haiwan tersebut!





-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List